donderdag 2 januari 2014

Het pietenproject

Beste bloggers

Dinsdag 4 december .. Ik heb er lang van wakker gelegen. EINDELIJK mocht ik, voor heel even, zwarte piet zijn. Mijn kinderdroom werd werkelijkheid, zou ik zelf durven zeggen.

's Morgens om 7u30 werden we verwacht aan de werkplekschool in menen. Daar werden we onmiddellijk vervoerd naar een 'geheime plaats'. Het was een goed beveiligd, kindvrij huis. Daar kregen we 30 minuten om ons te verkleden en op te maken. Die 30 minuten gingen sneller dan verwacht. Maar ik moet wel zeggen, we zagen er goed uit! Wat denken jullie? Met auto's werden we dan terug naar de school vervoerd, waar de kinderen al allemaal les hadden. Al snel zagen ze ons, en onmiddellijk kropen we in onze rol. Simon als hoofdpiet, Kimberly als slaappiet, Justine en Kim als schoonmaakpieten en ikzelf als deuggenietpiet. Ons themalied was 'Zwarte pieten style'. Zeker eens luistern zou ik zeggen.

In de school waren een heleboel klassen, daarom werden we in twee groepen verdeeld. Hoofdpiet, deuggenietpiet en slaappiet gaan alle klassen van het lager bezoeken. Terwijl de Schoonmaakpieten de kleuterklassen gaan bezoeken. Voor ieder kind  kregen we van de Sint twee mandarijntjes en picknicken mee. Daar waren de kinderen zéér blij mee. Enkel wat lekkers geven zou zeer simpel zijn, daarom hadden we spelletjes die speelden in de klas met de kinderen.
In het lager was dit het luid-en-stil-spel, jutezak springen en pakjes in de schoorsteen gooien.  Deze opdrachten waren wel door de Sint opgesteld. Zo kon de Sint namelijk weten wie de flinke kinderen waren. De lieve Sint kwam namelijk pas donderdag op bezoek.
De kleuters speelden een stoelendans met picknicken. De kleuters mochten daarnaast ook nog wat dingen vertellen aan de zwarte pieten.
 Het was een super toffe dag en ik verlang al naar volgend jaar.


Groetjes
juf Brittany



2 opmerkingen: