donderdag 2 januari 2014

Het land van de grote woordfabriek



Beste bloggers

Donderdag 20 september 2012
Toen waren we met zes. Zes studenten aan een tafel. Zes vreemden voor elkaar. Behalve ikzelf die Simon al kende, GELUKKIG. Wij twee waren de twee studenten uit 1 BALO. Kimberly en Els de twee toffe studenten uit 1 BAKO, hoorden ook tot onze groep. Maar bij ons zaten nog twee studenten, Kim en Justine. Ouder dan wij, maar toch zo vriendelijk. Beide zaten al in hun tweede jaar lager en kleuteronderwijs via werkplekleren.
Daar zaten we dan, na een grondige kennismaking, met onze gezamenlijke opdracht. “Maak een muzische opener voor jullie werkplekschool met het boek ‘Het land van de grote woordfabriek’. SUCCES!” Ik vreesde het ergste, op dat moment. Ondanks de twijfels die in mijn hoofd ronddwaalden, ging het redelijk vlot. De ideeën werden, de ene na de andere, in de groep gegooid. Niemand had vooroordelen, iedereen luisterde naar iedereen. Op die manier was onze opener snel klaar.

Om 15 uur, zouden we voor de eerste keer onze interne coach zien van de werkplekschool in Wevelgem. En op tijd was ze hoor onze coach, Hilde. Het was even nieuw voor haar, als het voor ons was. Het is namelijk het eerste jaar dat de Wijnberg meedoet aan het project werkplekleren. We vertelden haar hoe we gevorderd waren met onze muzische opener. Ze was aangenaam verrast en wij waren dol enthousiast. 

Op 27 september 2012 werden we dan onmiddellijk voor de leeuwen gegooid. Onze eerste ontmoeting en voorstelling met de leerlingen van de Wijnberg. SPANNEND. Eerst deden we ons toneeltje voor de kleuters. Ze waren dol enthousiast. Dat gaf ons de moed om de voorstelling opnieuw uit te voeren voor de 1ste graad, en dan de 2de en 3de graad. Iedereen was in de wolken, zelf de directeur van de school.

Vele groetjes
Juf Brittany

Geen opmerkingen:

Een reactie posten